Το έλκηθρο του Άη Βασίλη

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ!

ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΛΆ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΑ!

Το 2015 χτύπησε και την πόρτα της μαρμότας.

Εμείς οι μαρμότες γιορτάζουμε εξοντωτικά τον ερχομό του νέου χρόνου

και για αυτό δεν εμφανιστήκαμε όλο αυτό το διάστημα….

όμως τώρα που λίγο ξεκουραστήκαμε και γυρίσαμε ανανεωμένες σας χαιρετούμε και σας φιλούμε γλυκά…

Το 2015 έφτασε και μαζί του έφερε ξανά την κ. Επιστήμη….

Έπρεπε να είναι στο πνεύμα των γιορτών που μόλις έφυγαν

και παράλληλα να ανοίξει τη νέα χρονιά, το νέο μήνα και τη νέα εβδομάδα

με χαμόγελο και αστεία διάθεση….

Σε αυτό το πνεύμα λοιπόν η κ. Επιστήμη ζήτησε από τα παιδιά

με 10 γλωσσοπίεστρα να φτιάξουν το έλκηθρο του Άη Βασίλη!

 έλκηθρο του άη βασίλη

έλκηθρο του άη βασίλη_ κανόνεςIMG_20150109_125400

Aφού κάναμε μία μικρή έρευνα στο διαδίκτυο βλέποντας παγο-πατίνια, τη μορφή τους, το σχέδιό τους

και κάνοντας μία μικρή κουβέντα για την «επιφάνεια τριβής»,

μετρήσαμε 10 γλωσσοπίεστρα, χωριστήκαμε σε τρεις ομάδες και το παιχνίδι ξεκίνησε!

IMG_20150109_124410

 Τελικά δεν ήταν τόσο δύσκολο… άλλωστε έχουμε γίνει «παλαίμαχοι» με τόσες δοκιμασίες….

IMG_20150109_124627

IMG_20150109_124634

IMG_20150109_124848

 Κι αφού αφήσαμε τα έλκηθρα να στεγνώσουν οι κόλλες μέχρι να φάμε το μεσημεριανό μας,

ξεκινήσαμε τον πειραματισμό…

IMG_20150109_133516

IMG_20150109_133530

IMG_20150109_133549

IMG_20150109_133630

IMG_20150109_133718

IMG_20150109_133815

Διαγωνιστήκαμε, μετρήσαμε, χρονομετρήσαμε και κάναμε παρατηρήσεις…

Όταν έχουμε ανάποδα το έλκηθρο, από τη μεγάλη επιφάνεια, δεν πάει τόσο γρήγορα.

Όταν είναι από την πλευρά με τη λεπτή επιφάνεια πάει γρήγορα.

Το χρονόμετρο δεν προχωράει πάνω από το 1 δευτερόλεπτο, άντε το πολύ 2

αλλά έχει και κάτι άλλα νούμερα δίπλα που τα λένε εκατοστά του δευτερολέπτου.

Και τώρα ας δούμε και την επιστήμη πίσω από το πείραμα… λέγεται τριβή.

Και σύμφωνα με το wikipedia : «Η Τριβή είναι δύναμη αντίστασης που εκδηλώνεται ενάντια σε οποιαδήποτε μετακίνηση μερών του αυτού σώματος ή στην σχετική κίνηση δύο σωμάτων που οι επιφάνειές τους εφάπτονται. Στη πρώτη περίπτωση εκδηλώνεται εσωτερική τριβή, στη δε δεύτερη (μεταξύ σωμάτων) εξωτερική τριβή. Η φορά της εκδηλούμενης τριβής είναι πάντα αντίθετη προς την φορά της κίνησης. Η δύναμη τριβής διακρίνεται σε στατική τριβή όταν τα σώματα ισορροπούν και σε τριβή ολίσθησης όταν το σώματα κινούνται μεταξύ τους. Η δύναμη της τριβής οφείλεται σε ηλεκτροστατικές δυνάμεις ανάμεσα στα μόρια των δύο επιφανειών.»

Εύχομαι το 2015 να ξεκινήσει Γλυκά και τρυφερά και να μας φέρει ακόμη πιο κοντά!!!!!!

7 Σχόλια

  1. τι ομορφες οι ευχες σου ….μακαρι το 2015 να φερει τους ανθρωπους πιο κοντα !! και βεβαια μπραβο σας και συγχαρητηρια στα Παιδακια και στη Κυρια , για τα τοσο εξυπνα ελκηθρα !!! πραγματι ειστε ενεργοι επιστημονες !!! καλο Σ.Κ. , φιλια !!!

    Απάντηση

    • Φιλια γλυκια μας Christi… Ευχαριστουμε για τα ομορφα λογια! Ευχομαστε χαμογελα και ευτυχια….. Οχι αλλα θλιμμενα ματακια και πληγωμενα αισθηματα….. Μονο θετικη σκεψη και κεφαλι ψηλα! Σας αγαπαμε πολυ!

      Απάντηση

  2. Posted by Μαρία Κουτσανοπούλου on Ιανουαρίου 9, 2015 at 9:25 μμ

    Τι επιστήμονες είστε εσείς, μας έχετε καταπλήξει!

    Απάντηση

  3. Τελειο το ελκηθρο σας !!Μπραβο σας!!!

    Απάντηση

  4. Έγραψες πάλι, Λίνα!!! Συγχαρητήρια!!!

    Απάντηση

Σχολιάστε

Το ταξιδι μου

μια φορά κι εναν καιρό...

Εδώ νηπιαγωγείο!!!

Τα πιο απίθανα πράγματα που συμβαίνουν σε μια τάξη νηπιαγωγείου!!!

Nipio-logy

"Play is not a break from learning - it's the way young children learn" Children Advocate Bulletin, June 2007

Elix Design Studio

To Official Blog του Elix Design Studio για την Αρχιτεκτονική και το Design

Λέσχη Ανάγνωσης "ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ"

Ταξιδεύοντας στις σελίδες ενός βιβλίου

ΠΕΡΙΤΕΧΝΟ

ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ ΜΕ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ ΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΦΑΝΤΑΣΙΑ

~~kindergarten teacher ~~ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ.....ΧΡΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΡΩΜΑΤΑ...2ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΟΣΚΙΝΟΥ

Ένας ιστοχωρος με τις σκέψεις μου και τη δουλειά μου!

Χαρούμενες φατσούλες στο νηπιαγωγείο

Ένας ιστοχωρος με τις σκέψεις μου και τη δουλειά μου!

Ελένη Μαμανού

Ένας ιστοχωρος με τις σκέψεις μου και τη δουλειά μου!

Ένας ιστοχωρος με τις σκέψεις μου και τη δουλειά μου!

Popi-it.gr

Ένας ιστοχωρος με τις σκέψεις μου και τη δουλειά μου!

Η παρεούλα μας

Ένας ιστοχωρος με τις σκέψεις μου και τη δουλειά μου!

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΔΙΚΑΙΩΝ

Ένας ιστοχωρος με τις σκέψεις μου και τη δουλειά μου!

Kinderella

Ένας ιστοχωρος με τις σκέψεις μου και τη δουλειά μου!

"ΠΕΡΙ... ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ"

Ένας ιστοχωρος με τις σκέψεις μου και τη δουλειά μου!

