Πως θα σώζατε το χιονάνθρωπο που δεν ήθελε να λιώσει;

Η κ. Επιστήμη σήμερα ήρθε διαβασμένη.

Είχε διαβάσει το βιβλίο του Μάνου Κοντολέων, Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει,

και ήρθε ιδιαίτερα συγκινημένη.

Ήθελε οπωσδήποτε να βρούμε τρόπο να κρατήσουμε το χιονάνθρωπο «ζωντανό».

Mας έβαλε την εξής πρόκληση:

σώσε το χιονάνθρωπο

σώσε το χιονάνθρωπο-κανόνες

Μας έδωσε λοιπόν διάφορα υλικά

Γούνα

Μαντήλι

Λαδόκολλα

Αλουμινόχαρτο

Χαρτί Κουζίνας

Πλαστική Σακούλα

Τούλι

και η πρόκληση ξεκίνησε.

Πρώτα φτιάξαμε μία σελίδα , ως πραγματικοί επιστήμονες,

όπου έπρεπε να διατυπώσουμε τις υποθέσεις μας και να τις αιτιολογήσουμε!

uermomv

Κάθε παιδί έπρεπε να κάνει μία υπόθεση και να αιτιολογήσει την υπόθεσή του. Οι πιο ωραίες υποθέσεις ήταν για τις σακούλες, γιατί λέει «στα σουπερ μαρκετ έχει πολύ κρύο κι έτσι θα συντηρηθεί το παγάκι».

Επίσης πολλοί διάλεξαν το αλουμινόχαρτο, «γιατί είναι κρύο και δε λιώνει τίποτα.»

Κάποιοι διάλεξαν τη γούνα, «γιατί είναι χοντρή και θα κάνει δουλειά»!

και υπήρξε μια μεγάλη διαφωνία όσον αφορά το χαρτί, «γιατί θα βραχεί και θα λιώσει……»

Αφού λοιπόν καταγράφηκαν οι υποθέσεις μας, προχωρήσαμε στον πειραματισμό!

IMG_20150116_095143

γούνα (χάλασα ένα παλιό αρκουδάκι για να πάρω τη γούνα του!!!!)

χαρτί

ύφασμα,

αλουμινόχαρτο,

τούλι,

σακούλα πλαστική,

και λαδόκολλα δε διάλεξε κανένας και αναγκαστικά τη διάλεξα εγώ (κι έτσι δεν κατάφερα να με βγάλω φωτογραφία!)

Έπρεπε να αφήσουμε το χρόνο να περάσει κι έτσι βάψαμε με παγάκια μια σύντομη ζωγραφιά,

IMG_20150116_100418 IMG_20150116_100425 IMG_20150116_100443

και διαβάσαμε το βιβλίο του Μ. Κοντολέων «Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει».

Φάγαμε το πρωινό μας κι αφού ολοκλήρωσαν όλοι το πρωινό τους καθίσαμε στην παρεούλα να καταγράψουμε τα αποτελέσματα.

IMG_20150116_123141

IMG_20150116_122926

στο αλουμινόχαρτο και τη λαδόκολλα τα παγάκια είχαν λιώσει!

IMG_20150116_122922

το ίδιο και στη σακούλα.

IMG_20150116_122918

Στο τούλι και το ύφασμα είχαν μειωθεί σε όγκο αλλά ακόμη διατηρούσαν τη στέρεη μορφή τους.

IMG_20150116_122914

Η γούνα είχε συντηρήσει άριστα το παγάκι, που σχεδόν δεν είχε πειραχτεί.

Όπως αντιλαμβάνεστε καλύτερο θερμομονωτικό κρίνεται η ΓΟΥΝΑ.

Συμπέρασμα: Αν  ήθελε ο χιονάνθρωπος να μη λιώσει έπρεπε να του βάλουμε τη γούνα μας…!!!!

Και τώρα η επιστημονική εξήγηση:

Ως θερμική αγωγιμότητα (συμβολίζεται συνήθως με k) ορίζεται η χαρακτηριστική ιδιότητα της ύλης που προσδιορίζει την ευκολία ή δυσκολία διάδοσης της θερμότητας στο εσωτερικό ενός υλικού. Η Θερμική αγωγιμότητα μετριέται με τον «συντελεστή αγωγιμότητας» ο οποίος διαφέρει από σώμα σε σώμα.
Ανάλογα με την ευκολία της διάδοσης της θερμότητας τα σώματα (υλικά) διακρίνονται σε ευθερμαγωγά, ή καλοί αγωγοί θερμότητας, (όπως π.χ. τα μέταλλα) και σε δυσθερμαγωγά, ή κακοί αγωγοί θερμότητας, ή κατ΄ επέκταση θερμομονωτικά, (όπως π.χ. το ξύλο, ο αμίαντος, τα υγρά και τα αέρια).

Ήταν πολύ εντυπωσιακό σήμερα, ότι τα παιδιά αναίρεσαν τη γνώση τους και άρχισαν να σκέφτονται γιατί;;;;

Πολλά παιδιά ήταν σίγουρα ότι το αλουμινόχαρτο θα «δούλευε» και άρχισαν να ρωτάνε με πολύ ενδιαφέρον γιατί;

Αυτή η ΕΠΙΣΤΗΜΗ μου αρέσει…

που κάνει το μυαλό να κινείται και να αναρωτιέται!!!

μου αρέσει να μυρίζω καμένα εγκεφαλικά κύτταρα…..

https://d19tqk5t6qcjac.cloudfront.net/i/412.html

https://d19tqk5t6qcjac.cloudfront.net/i/412.html

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Το ταξιδι μου

μια φορά κι εναν καιρό...

Εδώ νηπιαγωγείο!!!

Τα πιο απίθανα πράγματα που συμβαίνουν σε μια τάξη νηπιαγωγείου!!!

Nipio-logy

"Play is not a break from learning - it's the way young children learn" Children Advocate Bulletin, June 2007

Elix Design Studio

To Official Blog του Elix Design Studio για την Αρχιτεκτονική και το Design

Λέσχη Ανάγνωσης "ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ"

Ταξιδεύοντας στις σελίδες ενός βιβλίου

ΠΕΡΙΤΕΧΝΟ

ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ ΜΕ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ ΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΦΑΝΤΑΣΙΑ

~~kindergarten teacher ~~ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ.....ΧΡΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΡΩΜΑΤΑ...2ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΟΣΚΙΝΟΥ

Ένας ιστοχωρος με τις σκέψεις μου και τη δουλειά μου!

Χαρούμενες φατσούλες στο νηπιαγωγείο

Ένας ιστοχωρος με τις σκέψεις μου και τη δουλειά μου!

Ελένη Μαμανού

Ένας ιστοχωρος με τις σκέψεις μου και τη δουλειά μου!

Ένας ιστοχωρος με τις σκέψεις μου και τη δουλειά μου!

Popi-it.gr

Ένας ιστοχωρος με τις σκέψεις μου και τη δουλειά μου!

Η παρεούλα μας

Ένας ιστοχωρος με τις σκέψεις μου και τη δουλειά μου!

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΔΙΚΑΙΩΝ

Ένας ιστοχωρος με τις σκέψεις μου και τη δουλειά μου!

Kinderella

Ένας ιστοχωρος με τις σκέψεις μου και τη δουλειά μου!

"ΠΕΡΙ... ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ"

Ένας ιστοχωρος με τις σκέψεις μου και τη δουλειά μου!

Αρέσει σε %d bloggers: